2e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 2e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

2e dag Bangkok

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Wat je niet moet doen, is je kleren op het balkonnetje gooien, onder de afvoer van de airco. Resultaat natte kleren. Fons was niet happy......
Maar het is zo warm vandaag (33 graden) , dat alles ook zo weer droog is.

Op naar het Grand Palace Bangkok. Trekpleister nr 1.
Dus ook erg druk met verkopers, tuktuk, etc etc. Pff wat een baan..

Via een erg drukke boottocht en nog erg mooi klein en druk marktje naar het paleis. Brrr druk. En warm.
Bij binnenkomst word je door een streng vrouwtje en 2 oudere miltairen gecontroleerd op juiste kleding. Benen bedekt, en minimaat t-Shirt.
Dus vand
Af nu nog meer zweten en aansluiten bij de massa toerisme langs de goudkleurige tempels en gebouwen. Ik dacht dat het geld in de katholieke kerk zat, maar hier kunnen ze er ook wat van.

1 tempel aangesloten inde rij, zondet schoenen, om DE tempel binnen te gaan met bovenop een kleine emerald boedha. Erg heilig voor de Thai. Als ze voorraan waren dan gingen ze gelijk door de knieën.

Na afloop via een 2 musea, waar 1 compleet ingericht was met de kleren van de koningin, naar de uitgang.
Op zoek naar een taxi.
1e taxi, antwoord chaufeur 300 bath. Haha, hij durft.
2e chaufeur wel normaal. Gewoon taximeter, en na afloop een kleine fooi. Totaal 100 bath. (2,20 euro)

Terug in hotel lekker afkoelem in zwembad.
Om 2 uur stonden edith en foms te wachten op de blouse die gemaakt zou worden. Echtet niets.... had ik dan toch gelijk dat ze niet te vertrouwen waren....?

Echter om 3 uur lag er een pakje. Een op maat gemaakte zwarte blouse voor Fons. Tol. Ik dus ongelijk.:(.

Zo maar even thaise massage proberen. Weer wat anders dan zelf masseren.
En nee, we doen het zonder happy end.

Tot de volgende keer.

• 12 Juli 2014 - 12:34

Greet:

En, die blouse, is hij mooi geworden en past 't ie ook?

• 14 Juli 2014 - 06:20

Familie Morsman:

Ja de blouse zit perfect en prachtige stof. Echt top! Gelukkig voor lisa en mijzelf, edith, is nu bewezen dat niet iedereen hier erop uit is om ons te belazeren.