3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

3e dag Bangkok

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Pff. Weer een erg warme dag vandaag. Rond de 35 graden. Het gekke is dat je er wel erg snel aan went.

Vandaag besloten om Bangkok maar even te ontvluchten en ons heil te zoeken in Nonthaburi. Een stad 15 km ten noorden van Bangkok.
Goed te bereiken met de veerboot die ook richting het centrum vaart.
Lekker 50 minuten op de boot.
Onderweg zie je Bangkok langzaam achter je verdwijnen, en daar komen paalwoningen en laagbouw voor in de plaats.

Wat gelijk opvalt bij aankomst is dat wij, volgens mij, de enigste buitenlanders zijn.
Vol bewonderden vele Thai de "reuzen" Fons en ik.
Soms loopt Fons voorop via de vele smalle gangetjes, en kijken de (met name vrouwen en meisjes) vol bewondering naar die "reus" die voorbij komt. Een paar seconden later kom ik er dan achteraan, en schrikken ze weer. Gaaf.

De markt bestaat uit compleet volgebouwde pleintjes, en de ruimte tussen de straat en bebouwing. Compleet met golfplaten, platic e.d.
Elke cm word nuttig gebruikt.
Van alles word verkocht. Van kleding, radio,s groete, vlees, vis, fruit, petjes etc etc.
Ook varkenskoppen en levende vissen staan op het programma. Bakken vol me tv vissen die door elkaar heen spartelen, en die uiteindelijk het lootje leggen op hun soortgenoten. De Thai word er niet koud of warm van.

Ook grappig is de wc. Ergens tussen de kraampjes is een heren en vrouwen wc. Nadat je 3 bath heb neergelegd bij de deur, kan jee hokje opzoeken.
Een soort frans toilet, met ernaast een emmer water met een los plastic bakjehet bakjenis om de wc door te spoelen, maar hoe je nu te werk gaat zonder toiletpier stond nergens. Denk daar maars eens over na.

Rond een uur of 3 maar weer retour met de boot. Lekker uitwaaien.
Voordat we boot instappen kan je op de kade een soort chips kopen waarmee je de vissen in de rivier kan voeren. Dit zijn geen kleintjes.
Meer dan 40 a 50 cm is geen uitzondering.

Lisa en Fons zijn samen met de boot en aansluitend tuktuk terug gegaan naar het hotel, terwijl Edith en ik alvast uitgestapt zijn bij de kade van Thon Buri railway. Gelijk even kijken hoe laat de trein morgen vertrekt richt onze 2e vakantieplek River Kwai. ( jaja, van die brug...)

De trein vertrekt om 1355. Een rit van 2,5 uur. Kosten: 100 bath per persoon. Dus dat is 2,26 euro pp. Pff wil ik de NS wel eens zien doen.

Op de terugweg naar ons hotel werden we uitvoerig toegezwaaid door de masseuse van gisteren, toen we er langs liepen, en de verkoopster van ons t-shirt. We worden al aardig bekent in de buurt.

Na afloopt is onze lichaamstemperatuur gestegen tot kookpunt. Dus hopnin het zwembad.

Effe bijslapen de dag afgesloten met de Jakoezi en wat eten bij de lokale straat verkopers. 1 ervan was een soort bami soep verkoopster, waarvan de balletjes in de soep leken op squash ballen. Zelfde grote en volgens mij ook taaiheid.

Morgen dus reisdag.

Morgen meer nieuws.

• 12 Juli 2014 - 18:08

Herman & Dini:

Fantastisch dat jullie zo genieten. Hier is het ook warm maar gelukkig geen 35 graden. Vandaag een dode merel op de mat en een heleboel veertjes er om heen. De poezen hadden er niet van gegeten dus die krijgen anders nog genoeg. Ook verder alles oké.

Groeten van Herman & Dini.

• 13 Juli 2014 - 12:45

Greet:

Kun je dat eten van de straatverkopers verdragen als westerse Europeaan? Die ballen waren misschien aangepast aan jullie "reuzen" formaat. x

• 14 Juli 2014 - 06:27

Familie Morsman:

Het eten bij de straat is best te doen, maar je moet alleen daar eten waar de thai zelf ook eet. Dat is een goede geleide. Maar ze spreken vaak slecht tot geen Engels en je hebt dan geen idee wat je eet. Zo ook de soepballetjes. Geen idee! En echt niet lekker. Han heeft er wel een paar gegeten en heeft nu last van zijn maag. Dusssss.... voor de rest is het hier heerlijk en we genieten volop. Fijn dat het met de poezen goed gaat. Stelletje moordenaars........

Lieve groet van edith

• 16 Juli 2014 - 22:25

Linda:

Ha ha Han , dat herken ik . Vooral Martijn werd ook aangegaapt, wat een reus!
    Een Thai vroeg aan mij:"Mama, what do you feed them? Meat en a lot of patatoes?"

Mooi dat jullie zo genieten!

Lieve groet!