Reis naar Chiang Mai deel 2 treinreis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu Reis naar Chiang Mai deel 2 treinreis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

Reis naar Chiang Mai deel 2 treinreis

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Pff heet station in Ayuttaya. In de drukke stad al bedrukkend warm en druk, maar op het station niet minder.
Het leek wel of 50% van de aanwezigen Nederlanders waren.
Erg veel uitbundige, vaak jonge , mensen. Rugzakken, tasjes, koffers, in alle soorten en maten.

De trein stond gepland om 2105. Er kwam een trein aan om deze tijd, dus de hele kudde in beweging. Helaas loos alarm. De verkeerde.

Om 2130 kwam de trein netjes op tijd binnen. (Voor nietThaise begrippen). bij de ingang van de trein werd er netjes gecontroleerd op de kaartjes door een conducteur in een strak pak.
We zaten in wagon 2. Plaats 3,4,5 en 6. Dus bijna helemaal vooraan.
De voorste 2 wagons waren 2e klas. Dat betekent dat er links en rechts 2 zitplaatsen zitten tegenover elkaar.
Helaas waren alle plekje al ongebouwd naar slaapplekken (1 onder en 1 bovenbed).
Als je daar ook nog de vele rugzakken e.d. bij optelt dan is het wel erg vol.
De meesten doken direct in hun mantje, maar Edith, Lisa en ik probeerden de restauratiewagen te halen die helemaal aan het einde van de trein hing. Helaas werd hier alleen maar fris geschonken. Dus geen Chang bier. :(
Dus hup weer helemaal terug via de lange trein naar voren.

Daar aangekomen iedereen in zijn mantje en proberem te slapen.
Uiteindelijk val te wel in slaap. Echter was de slaapplek net niet lang genoeg om je helemaal te strekken. Dit gold natuurlijk alleen voor Fons en ik.

Omstreeks 7 uur werd ik als 1 van de eerst alweer wakker, en stond direct de cateringdame voor mijn neus of ik koffie wilde, en of ik al klaar was voor het besteld ontbijt. Goed geregeld, maar uiteraard niet gratis.
Erg mooi om te zien dat het landschap al behoorlijk verandert is. Van grote vlakke graslanden, naar bergachtig terrein, afgewisself met veel reistvelden. Erg mooie omgeving.

Exact 1000 kwamen we aan op het station in Chaing Mai. En daar werden alle toeristen enthousiast opgewacht door vele taxi chauffeurs.
Dus hup maar een taxi in, richting het kleine pensionnetje. Erg klein en knus plekje, gerund door een duitser, die al 14 jaar hier woont, met zijn Thaise vrouw.
Een mooie familie kamer, met 2 grote 2 persoonsbedden, en een stapelbed.
Na het douchen hebben we wel even het matras ongewisseld van de slaapkamer van Edith en mij, met het andere bed. Het matras was knetterhard. Ik ben wel wat gewend, maar volgens mij is de plavuizen vloer nog zachter.
Nu een iets kleiner matras, maar wel zachter.

De 21 ( de dag dat we 25 jaar getrouwd zijn!), gaan we naar een speciaal olifantenkamp. We gaan dan eerst eten kopen voor de olifanten, dan kennismaken en ze voeren. Aansluitend leren wel hoe we met ze om moet gaan, en mogen we ze ook in de rivier in bad doen. Gaaf.
Ps. Het is geen show waar olifanten hun trucjes moeten laten zien. Dit is it watbins trekt.

Morgen mee te nieuws uit het noorden.