Dag 2 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu Dag 2 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Chiang Mai

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Rustig dagje vandaag. Edith Lisa hadden wat last van hun maag. Gisteravond wat gegeten in een Irisch pub. Viel blijkbaar niet erg goed.
De pub was naast een paar andere eettentjes, pal naast een grote "toeristen" markt. Erg veel kraampjes en elke verkoper doet zijn beste om jouw iets aan de smeren.
In de pub zag je ook relaties die volgens mij niet helemaal zuiver zijn. Een zeer dikke ouder vent, met een tenger thais meisje......

Samen met Fons een brommer gehuurd bij een lokale verhuurder. Toevallig een Nederlander die in 2003 daar is neergestreken.
Oorspronkelijk komt hij uit Gramsbergen, en sinds afgelopem december officeel een werkvergunning. Mooie verhalen kon hij vertellen of de Thaise mentaliteit, zijn ex huwelijk met een Thaise, gezichtsverlies van de Thai (zijn een erg trots volk, en gezichtverlies is iets waar je wel degelijk rekening mee moet houden bij o.a. discussies e.d.)

Samen met Fons op de 125cc brommer richt de bergen die om de stad liggen. Echter voordat je daar bent, moet door erg veel kleine straatjes, en jezelf wringen door erg drukke straten met belachelijk veel verkeer. Elke Thai verplaatst zich constant met compleet geblindeerder auto,s en brommers. Dit schijnt status te zijn.
Een Thai gaat liever met zijn auto 3 uur in de file staan, maar dan wel om zo bij zijn werk uit zijn eigen auto te kunnen stappen (status), maar dus niet met b.v. openbaar vervoer terwijl je dan in 30 minuten op je werk kan zijn. Apart volk

Afijn. Dus lekker met de brommer de berg op naar Wat Doi Suthep. Een erg bekende en grote tempel bovenop een berg.
Alvast even verkennen, want hier gaan de de 20e me te zijn 4tjes naar toe.

De afgesloten met een drankje en een biertje.

Komende dagen:
Zondag de 20e dus de Wat Doi Suthep
De 21 ( onze 25 jarige trouwdag !!!!), gaan we olifanten voeren, verzorgen e.d.
De 22e gaan we een dagje Thais koken
De 23e vliegen we naar Ko Samui.

Till next time

• 20 Juli 2014 - 18:18

Ruud:

Ha luitjes, klinkt nog steeds als een avontuurtje; elke dag weer een nieuw verhaal. Mooi hoor. Hier veel trieste verhalen over het neergestorte vliegtuig, aan boord het zusje van Rutger, een vriend van Jeroen. Veel droefenis, de ouders zijn gebroken. We volgen via de tv alle gedoe rond de berging van de lichamen. Wat een onmogelijke zooi. Bah. En tegelijkertijd realiseer je dat de wereld gewoon door draait. Volgende week ook voor ons vakantie, we zullen wel zien wat we gaan doen. En ondertussen volgen we jullie 'avonturen' natuurlijk! Veel plezier verder.

• 20 Juli 2014 - 20:37

Pieter:

Leuk om de stukjes van jullie reis te lezen!!
    heel veel plezier nog............
    groetjes uit Vlaardingen

• 21 Juli 2014 - 11:45

Greet:

Gefeliciteerd!!! 25 jaar getrouwd! Veel plezier met de olifanten vandaag.

• 21 Juli 2014 - 12:16

Pieter:

Hoi luitjes,
    Leuk om jullie schrijfwerk te lezen en zo te lezen gebeurd daar veel en en hebben jullie het er naar je zin. Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Tijd vliegt als je zo terug blikt.Nog veel plezier daar, en wij gaan op weg naar iets dichterbij gelegen Engeland.

Grt Pieter.

• 21 Juli 2014 - 12:22

Herman & Dini:

Hallo buurtjes,

Han en Edith van harte gefeliciteerd met jullie 25 ste trouwdag. Wij wensen jullie veel geluk en een goede gezondheid en dan zal het de komende 25 jaar ook wel lukken denken wij.

Maak er, samen met jullie kinderen, een gezellige dag van.

Hier bij het thuisfront is alles oké, vandaag (maandag) een regendag met iets lagere temperaturen. Daar waren we inmiddels hard aan toe, dat is hier dus ook genieten.

groetjes van Herman & Dini.