1e dag Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 1e dag Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

1e dag Ko Samui

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2014 | Thailand, Ko Samui

Op een dag dat iedereen zich bezighoud met de ramp van onze 200 medelanders, is het wel erg moeijlijk om het vakantiegevoel te verwoorden.Je zou maar in dit vliegtuig gezeten hebben. Je zou maar iemand kennen die erin gezeten had. Je zou maar.....
Tegenwoordig wel bijna overal Wifi. Dus volgen is veel mogelijk.Ook hier om 2100 uur het live bericht gevolgt, en proberen om 1 minuut stil te zijn in een drukke hectische stad.

Vanmorgen om 1200 ons mooie appartement verlaten Chang Mai. Aldaar door de Thaise eigenaares uitgezwaaid. Wat een bijzonder sympathiek en lief mens. Erg bijzonder.Helaas de eigenaar Klaus niet gezien, maar wep gesproken bij het afrekenen. Een 67 jarige duitse man, die ontzettend vriendelijk is. Een bijzonder mooi stel.
Met de taxi naar het vliegveld gebracht door de lokale taxi chauffeur in een mooie busje.Aldaar in een lekker koele hal de koffers afgegeven, en de tickets opgehaald.Om exacte 1355 maakt de airbus 190 zich los van de startbaan, en gaan we op reis naar het eiland Ko Samui. Exact 1200 km verderop in de Thaise golf, oostenlijk van het vaste land.
Nadat we de koffers opgehaald hebben, met een taxi busje richting ons appartement in Vischermand Vilages in Bophurts.Een voormalig vissersdorpje wat nu in rap tempo ongebouwd is naar uitgaansterrein.Bij ekke zaak word je aangesproken om maar binnen te komen boor eten, drinken, massage, maatpak e.d. Brrrrrrr
We hadden 2 kleine bungalows besteld via Booking.com.Helaas snapt de betrokken Thai/engelsman er niet veel van. Verkeerde sleutels, verkeerde appartementen,  bijdehand etc.Uiteindelijk 2 appartementen naast elkaar.Samen met Fons alvast de duikcursus besproken die hij wilde volgen. Padi open watet.Vrijdag 0900 start hij. 1 dag theorie en zwembad. Zaterdag duiken in ondiep water en maandag duiken op een hele mooie plek waar zelf reuzehaaien gesignaleerd zijn.Die dag ga ik waarschijnlijk mee om ook een keer te duiken. Heb dan wel een NOB diploma, en alleen koud Grevelingenmeer water, nu 29 graden water.
Morgen lekker uitslapen. Tot morgen.