2e, 3e en 4e dag Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 2e, 3e en 4e dag Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

2e, 3e en 4e dag Ko Samui

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2014 | Thailand, Ko Samui

De afgelopen dagen stonden in het teken van uitrusten. Thailand op allerlei manieren bekijken is erg leuk, maarbook vermoeiend. Dus maar even relaxen e.d.

helaas heeft Edithnde afgelopen dagen behoorlijk last van haar rug. De bedden zijn hier harder dan in Nederland, en sommige bedden die we gehad hadden zijn meer een plank geweest. Dus even rust, massage van haar persoonlijke masseur, therapie van haar Dorn therapeut, en straks loopt ze weer als een kiviet.

Fons is begonnen aan zij duikopleiding PADI open water. De 1e dag zit er inmiddels op (afgelopen vrijdag). Daar had hij een lesdag in theorie, en testen en oefeningen in het zwembad. Aan het einde van de dag kreeg hij een theorie test waar hij prima voor geslaagd is. Toppertje.
Vandaag is hij met de duikschool de zee op. Richting een klein eilandje alwaar hij verder gaat oefenen in de zee.
morgen gaat hij duiken bij een zeer mooie plek waar erg veel koraal, scholen met vissen , en soms zelfd een reuzenhaai gesignaleerd is.
Morgen gaat Lisa ook mee. Ze gaat dan ook duiken.

Gisten hadden Lisa, Fons en ik 2 brommertjes gehuurd om het eiland te verkennen. Pff wat een tocht.
we dachten slim te zijn om van de grote weg af te wijken, en de binnenlanden te gaan verkennen. Resutaat was dat we vele kilometers op zeer slechte zanderige wegen terecht kwamen, die of stijl omhoog, of stijl omlaag gingen. Verder was het boven de 35 graden, dus tel maar op...

na de 1e beproeving, de 2e. Aan de zuid zijde van het eiland zou een waterval moeten zijn. Zelfde verhaal als de vorige, maar nu als extraatje dat de waterval nagnoeg niet stroomde en dat we verrast werden met een hoosbui.
omstreeks 1830 kwamen we terug, en was Edith natuurlijk al wel ongerust. Ze stond ons al op te wachten....

Tot zover. Alles dus prima en nog 2 dagen relaxen.
op de 29e vertrekken we richting het vaste land met de boot.

• 27 Juli 2014 - 09:33

Herman & Dini:

Hallo buurtjes,

Jammer voor Edith dat ze last van haar rug heeft, dus een geluk dat ze haar eigen verzorger mee heeft. Hopelijk knapt het snel weer op zodat het de laatste dagen toch nog weer volop genieten wordt.

Top van Fons dat duiken, wij wensen hem veel succes bij het behalen van zijn brevet en heel veel onderwater plezier.

Hier aan het thuisfront gaat alles prima, de poezen vinden één bezoekje per dag van ons niet voldoende dus komen ze regelmatig bij ons een tegen bezoek brengen. Moeten zo tegen negen uur 's-avonds nog even geknuffeld worden en gaan dan naar huis en halen dan de volgende morgen wel. Vooral Kees kan veel aandacht waarderen.

Veel plezier nog en tot een volgend bericht.

Groetjes van Herman & Dini.