Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Helaas was het ontbijt vanmorge maar van 0700 tot 0900 uur. Dus niet uitslapen. Het ontbijt bestond uit nasi, een soort soep, of iets wat er voor door moest gaan, gebakken ei en boord dat je zelf in de tosti ijzers mocht doen.Er was 1 soort jam, abrikozen geloof ik...Verder oploskoffie of thee.
Na het ontbijt even door de straat gelopen voor de laatste inkopen voor thuis, en eten voor in de trein. Pff wat was het drukkend warm. Bij Edith gutste het zweet van haar lichaam, en ik vond niet het ook niet erg koud. Fons was verstandig. Hij bleef lekker op de hotelkamer onder de airco.
Net voor het hotel nog even een taxi autootje aangehouden en " geboekt"  voor een ritje naar het station om 12 uur. Om 1150 stond hij netjes voor het hotel al te wachten.Uiteraard hadden we kunnen lopen, maar met deze hitte was 100 bath niet teveel.
Aangekomen bij het station maar wachten op de trein van 1245. Iets verlaat (10min), op reis. De zitplaatsen waren gereserveerd, dat is wel ideaal.De trein bestond uit 2 wagons annex locomotief. Wagon 2 daar zaten wij in.Gewoon 2 stoelen links, en 2 stoelen rechts van het gangpad.In de trein was een thais vrouwtje die iedereen voorzag van een lunch (bakje rijst, makreel is tomaten en peper saus, en een bakje ei versus kip saus). Tja... jammie niet echt. :(
Verder een strak kijkende conducteur die alle plaatsen veilloos in de gaten hield en bij de stations in onverstaanbaar gebrabbel iets mededeelde. Soms leek het net of hij stom dronken liederen zong. (Zo leek het ..).Ook nog een vrouwtje die de trein schoonhield. Met de afvalzak door de trein, dan wee het gangpad vegend, en zelf een keer dweilend.
Apart om een keer mee te maken zo, treinrit van 550 km. Echtet is het vliegtuig een stuk sneller en confortabeler.
Om 1900 uur aangekomen in een regenachtig Bangkok. Met de taxi naar het hotel, in de buurt van het vliegveld, en direct maar even wat eten in het aanliggende restaurant. En nu slapen, want om 0700 gaat de wekker, en om 0830 naar het vliegveld.