1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Uurtje of 11 ontwaakt na een goede nachtrust. Lekker bed met airco in de kamer. Geen overbodige luxr in een warm Bangkok.
De rest lag nog te slapen. Deze hadden we de moeite genomen om de wedstrijd Nederland-Argentinie te kijken in de lobby van hotel Isanook.

Eerst even via een paar kleine straatje naar een klein supermarktjes om wat ontbijt spul te halen. Om nou smorgens als gelijk iets uit de vele wokpannen te gaan halen op straat is een beetje teveel.
Ter info. Elke straat is voorzien van auto,s, tuktuk,s, brommers, heeeel veel eettentjes (lijkt wel of de Thai alleen maar aan het eten is), en dan die uitlaatgassen.... jammie....

Na afleveren ontbijt spul, eerst even maar de tickets ophalen bij Greenwood travel. Dus op naar het Princes Palace Hotel. 3,5 km maar, maar wel een hele ondernemening.
1e stuk met de tuktuk, en de laatste 1,5 km lopen via drukke straten, erg drukke straten en abnormaal drukke straten.
Op 1 punt geprobeert over te steken. Duurde 5 minuten en heb toen maar een gok gewaagd. Pfff gehaald. Een wonder..

In Hotel de tickets opgehaald voor trein, vliegtuig boot later deze vakantie.

Terug toch een taxi genomen. 50 bath ( €1,10). zouden je in nederland moeten vragen...

Na de middag,toen de rest wakker was, met de tukktuk naar de veerboot.
Wat een feest. Komt een boot aan, stopt erg kort bij de kader, en dan moet je erg snel zijn voordat de knecht weer fluit. (Dit doet hij constant om signalen aan de stuurman te geven)
Een vrouwtje komt dan wel langs om even af te rekenen.
Zo kan je Bangkok ook even vanaf het wat er bekijken. Erg mooi.

Het Grand Palace is maar open tot 1530, maar een mannetje bij de geparkeerde tuktuks wist wel een ander plan. Voor 40 bath per tuktuk (we hadden er 2 nodig), kon hij ons wel langs een paar mooie boedha,s brengen. Jaja.
Resultaat. Ja we hebben de staande boedha gezien. 25 meter hoog, met tempel ernaast, en monniken, en collecte bussen.
Gelukkig zat er ook iemand in het Thaise gebeden om te roepen (denk ik, mar kon ook heel wat anders zijn.)

En toen op naar de 2e. Echter eerst even naar een atelier. Daar stonden een man of 6 kleermakers met een vlotte babbel die ons een pak, rok, kostuum e.d. aan de praten.
1 blouse voor Fons besteld a 1000 bath, en nu maar afwachten of hij ook echt gemaakt word.
3e station, weer een andere vriende die juwelier is. Mochten we ook even "kijken". Gelukkig hier weer uit kunnen vluchten.
Ondanks pogingen van een tuktuk driver, om ons naar de drijvende markt e.d. te krijgen, toch ons maar weer af laten zette bij de veerboot.

Met de veerboot weer terug naar de 1e haven. Echt er toen was de boot zo vol, dat we echt hutje mutje ingepakt stonden. Net haringen in een tonnetje.
Als de boot dan zinkt.... (ps. Er hingen maar liefs 10 reddingsvesten aan het plafond. Dus elke 20 man in boei. Mmm, net genoeg....

Na de spannende actie even op de straat, bij een standje lekker gegeten. Je weet niet altijd wa goed je krijgt, want Thais lezen is niet mijn hobby, maar wel erg lekker.
De laatste 1000 meter naar het hotel gelopen.

Morgen bezoeken we de Grand Palace. Ben erg benieuwd.

Tot morgen.

• 10 Juli 2014 - 18:51

Herman En Dini:

Leuk maar dus wel erg druk in Bangkok.

Thuis alles oké, de poesen eten goed. Het is vandaag erg warm dus de plantenbakken en potten buiten ook van water voorzien.

Geniet met volle teugen en tot een volgend bericht.

Herman en Dini