3e dag Kanchanubaru - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu 3e dag Kanchanubaru - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Morsman - WaarBenJij.nu

3e dag Kanchanubaru

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

3e dag Kanchanaburi/ River Kwai
Na het ontbijt op naar de " Bridge over de river Kwai"
Vanaf het resort met een lokale taxi (pickup truck met opgebouwde kooi ) richting Kanchanaburi.
Met video, verhalen, en ook levensechte poppen, werd de geschiedenis beschreven van de aanleg van deze spoorlijn. Een lijn die de Jappaners aanlegden vanaf de Thaise golf naar Birma .Waanzin. Oorlog is al waanzin, maar dan ook nog eens 70.000 krijgsgevannen dood laten gaan bij de bouw van een spoorlijn. Je moet dan wel sadistisch aangelegd zijn als je zo met andere mensen omgaat. Zelfs in oorlogstijd.
Naast vele nationaliteiten werden er ook veel Nederlanders vermoord zijn deze bouw.Met name militairen van het 12 infanterie regiment Van Heutz ( tegenwoordig luchtmobiele brigade).Op het naast gelegen kerkhof, wat perfect onderhouden word, zijn naast de vele engels militairen, ook zeer veel Nederlanders begraven.
Uit het museum richting de ATM. (Pin automaat). Valt niet mee om als je als knalrode verbrande nederlander niet echt in de zon kan lopen.
En nu een taxi naar de bridge (3 km verderop). We worden gewenkt door een local. Hij wil ons wel even vervoeren op zijn brommer.4 man en een tahi op 1 brommer?Hij heeft een soort brommer met zijspan. In de zijspan kan je met 2 an 3 kleine thai wel inzitten, maar met kolossen in dit kleine bakkie, en een reus achtetop zijn brommer van  het model zundap.....Ging erg langzaam en de brommer had het erg zwaar, maar we kwamen er. Gaaf om te doen.
Bij de bridge aangekomen , samen met vele andere toeristen over de brug gelopen. Mocht er dan een trein aankomen (of het toeristen treintje), dan kan je op de vele balkonnetjes uitwijken voor de trein.
Na afloop maar met een taxi weer naar het resort om af te koelen in het zwembad.